فیلامنت کاغذ و پرینت سه بعدی ماموت

فیلامنت کاغذ و پرینت سه بعدی ماموت

فیلامنت کاغذ و پرینت سه بعدی ماموت

با یاد و نام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز سایت رایان 3d. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا در مورد استفاده از کاغذ به عنوان یک متریال برای چاپگر 3D و جایگزینی برای پلاستیک و همچنین پرینت سه بعدی یک ماموت صحبت کنیم.

استفاده از کاغذ به عنوان یک متریال برای چاپگر 3D و جایگزینی برای پلاستیک

با چند استثنا قابل توجه، اکثر اشیاء با استفاده از پلاستیک از یک تخت چاپگر 3D حذف شده اند . اما پلاستیک یک عادت تند و زننده است که محیط زندگی ما را در پایان عمر مفید آن خراب می کند. طراح بیر Holthuis به دنبال یک جایگزین پایدار تر است و یک چاپگر سه بعدی تولید کرده که کاغذ خمیر را برای تهیه اشیاء سه بعدی استفاده می کند.

Holthuis کمی در مورد این پروژه با ارزش نشان داده است، به غیر از این که خمیر با یک عامل اتصال دهنده طبیعی مخلوط شده است، به طوری که لایه ها به یکدیگر متصل می شوند، همانطور که از پایه ساخته شده اند. یک موتور الکتریکی در حال چرخش یک کمربند که یک چرخ را چرخانده تا یک پیستون را به داخل محفظه سیلندر بچسباند و مواد خام خام را اکسترود کند، این باعث می شود که خمیر از طریق یک لوله سبز در پایین و بالای سر بستر چاپ شود.

کاغذ پرینتر کاغذی و اشیاء چاپ شده از Beer Holthuis

استفاده از کاغذ به عنوان یک متریال برای چاپگر 3D
استفاده از کاغذ به عنوان یک متریال برای چاپگر 3D

چاپگر پایه باز از کاسه ساخته شده است، با یک تخت چاپی در حال حرکت و یک اکسترودر که به صورت عمودی بالا می رود و در طول ریل ها به صورت افقی حرکت می کند. کاغذی که می توان آن را خرد کرد، می تواند از ضایعات خانگی تهیه شود و اگرچه قطعنامه های چاپی هیچ مشکلی درمورد ماشین های چاپ پلاستیکی به دست نمی آورد، اما اشیاء حاصل از آن، جذابیت خاصی را به نمایش می گذارند. و Holthuis گزارش می دهد که آنها به طرز شگفت انگیزی با دوام بودن خشک می شوند.

قطعه 3D چاپ شده در موزه جدید  که در مقیاسی به بزرگی ماموت است

پرینت سه بعدی ماموت
پرینت سه بعدی ماموت

در طول چند سال گذشته، شرکت تولیدی بلژیک Materialize داراى اقلام چاپی سه بعدی مانند کفش های در حال اجرا، لباس و صندلی چرخدار است. در حال حاضر، این شرکت یک چیزی کوچکتر ایجاد کرده است – اسکلت ماموت کامل پشمالو.این آثار بازتولید اسکلت واقعی ماموت است، که در سال 1860 در نزدیکی شهر بلژیکی لیر حفاری شد. این شهر در آن زمان هیچ موزه ای در خود نداشت، بنابراین اسکلت در موزه علوم طبیعی در بروکسل قرار گرفت . لیر اکنون یک موزه جدید دارد که به زودی باز خواهد شد، به طوری که اسکلت ماکت 3D چاپ شده برای رفتن به آنجا ساخته شده است.

کار با دکتر ماید جرمون پر، که یک دیرینه شناسی در موسسه علوم طبیعی سلطنتی بلژیک است، یک تیم در Materialize توسط 3D-اسکن هر کدام از 320 استخوان فسیلی اصلی آغاز شده است. فایل های دیجیتال از هر یک از این اسکن ها برای چاپ از استخوان های ماکسیلیک استفاده می شود که از لایه های رزین 0.1 میلی متر تشکیل شده است.تمام فرایند چاپ کمی کمتر از هفت هفته طول کشید که شامل 1295 ساعت در 9 بار چاپگر بزرگ فرمت Mammoth Stereolithography ثبت شده Materialize است.

و در مورد شما تعجب، ماشین ها به مدت طولانی قبل از شروع طرح اسموت ماموت نامگذاری شدند.وقتی تمام استخوانها چاپ شد، چندین لایه رنگ و لاک به رزین شفاف افزوده شد. علاوه بر این، به منظور نگهداری اسکلت بدون نیاز به داربست های خارجی، ساختار فیبر کربن مدولار برای ایجاد آن از داخل ایجاد شده است – این ساختار از خارج دیده نمی شود.محصولی که به پایان رسید 3.5 متر ارتفاع با 5 متر طول (11.5 به 16.4 فوت)، وزن 300 کیلوگرم (661 پوند)، و اخیرا در موزه شهر لیر به نمایش گذاشته شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.