شکاف در دیواره های نازک در پرینت سه بعدی

شکاف در دیواره های نازک در پرینت سه بعدی

شکاف در دیواره های نازک در پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل شکاف در دیواره نازک در پرینت سه بعدی را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن ها صحبت کنیم. که عامل اصلی این مشکلات مسائل نرم افزاری است.

شکاف در دیواره های نازک

شکاف در دیواره های نازک
شکاف در دیواره های نازک

از آنجا که چاپگر سه بعدی شما دارای یک نازل با اندازه ثابت است، هنگام چاپ دیواره های بسیار نازک که فقط چند برابر بزرگتر از قطر نازل هستند، ممکن است مشکلی ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر شما سعی داشتید دیواره ای با ضخامت 1.0 میلی متر را با عرض اکستروژن 0.4 میلی متر چاپ کنید، ممکن است لازم باشد برخی تنظیمات را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که چاپگر یک دیواره کاملا جامد ایجاد می کند و فاصله ای را در وسط آن ایجاد نمی کند.

Simplify3D در حال حاضر شامل چند تنظیم اختصاصی برای کمک به چاپ دیواره های نازک است، بنابراین ما تنظیمات مربوطه را در زیر توضیح خواهیم داد. که بتوانید این مشکل را رفع کنید.

رفتار دیواره نازک را تنظیم کنید

تنظیمات اول که برای تأیید نیاز دارید تنظیمات اختصاصی دیوار نازک است که Simplify3D وجود است. برای مشاهده این تنظیمات، روی «ویرایش تنظیمات فرایند» کلیک کنید و زبانه پیشرفته را انتخاب کنید. این نرم افزار شامل چندین گزینه برای نوع داخلی دیواره نازک است. گزینه پیش فرض معمولا با استفاده از چیزی به نام “fill gap” برای پر کردن شکاف های کوچک بین دیوارهای نازک شما استفاده می شود.

این یک الگوی پرش به عقب و جلو ایجاد می کند که برای پر کردن فاصله بین این شکاف های نازک تنظیم می شود. با این حال، این نرم افزار همچنین دارای یک گزینه مفید دیگر است که می تواند این دیوارهای نازکی را با یک پاس پر کند. برای فعال کردن این گزینه، نوع دیوار داخلی نازک را به «Allow single extrusion fill» تغییر دهید.

این یک اکستروژن تک پویا است که به اندازه ای تنظیم می شود تا شکاف بین این دیوارها کاملا پر شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های تک اکستروژن، اینجا را کلیک کنید و یا مقاله مفصل ما در مورد این موضوع را مطالعه کنید.

شکاف در دیواره نازک
شکاف در دیواره نازک

عرض اکستروژن را تغییر دهید تا دیواره بهتر شود

در بعضی موارد، ممکن است متوجه شوید که با تغییر اندازه پلاستیکی که از نازل اکسترود شده است شانس بهتری دارید. به عنوان مثال، اگر شما یک دیوار ضخامت 1.0 میلی متر را چاپ کردید، اگر نازل شما برای ایجاد اکستروژن 0.5 میلی متر ایجاد شود، می توانید یک چاپ سریع و قوی داشته باشید.

این برای قطعاتی که ضخامت دیوار نسبتا ثابت دارند، بهتر است. شما می توانید عرض اکستروژن را که نرم افزار ایجاد می کند را با کلیک روی “ویرایش تنظیمات فرایند” و انتخاب برگه اکسترودر تنظیم کنید. یک عرض اکستروژن دستی را انتخاب کنید و یک مقدار را با انتخاب خود را وارد کنید. وببینید که آیا مشکل شکاف در دیواره نازک برطرف می شود یا نه.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.