سوراخ و شکاف در گوشه های قطعه

سوراخ و شکاف در گوشه های قطعه

سوراخ و شکاف در گوشه های قطعه

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل وجود سوراخ و شکاف در گوشه های قطعه در پرینت سه بعدی را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن ها صحبت کنیم. که عامل اصلی این مشکلات پایه نامناسب است.

سوراخ و شکاف در گوشه های قطعه

هنگام ساخت یک قسمت چاپ شده 3D، هر لایه بر لایه پایه که لایه زیرین آن است، متکی است. با این حال، مقدار پلاستیکی که برای چاپ استفاده می شود نیز مهم است، بنابراین بین قدرت پایه و مقدار پلاستیکی که مورد استفاده قرار می گیرد باید یک تعادل برقرار شود. اگر پایه به اندازه کافی قوی نیست، شروع به دیدن سوراخ ها و شکاف بین لایه ها خواهید کرد.

پایه نامناسب

این به طور معمول در گوشه ها، جایی که اندازه قسمت در حال تغییر است (مثلا اگر شما یک مکعب 20 میلی متری در بالای یک مکعب 40 میلیمتری چاپ کردید)، بیشتر آشکار است. هنگامی که شما کار پرینت را به ابعاد کوچکتر انتقال می دهید، باید مطمئن شوید که پایه کافی برای حمایت از طرف دیواره مکعب 20 میلی متری دارید.

چند دلیل معمول برای این پایه های ضعیف وجود دارد. ما برای هر یک از موارد در زیر بحث خواهیم کرد و تنظیماتی را که می توان در Simplify3D برای بهبود چاپ مورد استفاده قرار داد را ارائه می دهیم.

سوراخ و شکاف در گوشه های قطعهسوراخ و شکاف در گوشه های قطعه
سوراخ و شکاف در گوشه های قطعه

محدوده کافی نیست

اضافه کردن حاشیه های عمودی بیشتر به قسمت شما به میزان قابل توجهی قدرت پایه را بهبود می بخشد. از آنجا که قسمت داخلی قسمت شما به طور معمول تقریبا توخالی است، ضخامت دیواره های محیطی تاثیر قابل توجهی دارد. برای تنظیم این مورد، روی «ویرایش تنظیمات فرآیند» کلیک کنید و روی تب Layer کلیک کنید.

به عنوان مثال، اگر شما قبلا با دو محدوده چاپ کرده اید، یک چاپ با چهار محدوده را امتحان کنید تا ببینید آیا شکاف ها ناپدید می شوند یا نه.

لایه های جامد بالایی کافی نیست

یکی دیگر از علل رایج برای یک پایه ضعیف این است که لایه های کافی برای سطوح بالای چاپ شما وجود ندارد. سقف نازک قادر نخواهد بود به طور مناسب از سازه هایی که در بالای آنها چاپ می شود پشتیبانی کند. این تنظیم را می توان با کلیک روی “ویرایش تنظیمات فرایند” و انتخاب برگه لایه تنظیم کرد. اگر قبلا فقط از دو لایه جامد در سطح بالایی استفاده می کردید، یک چاپ با چهار لایه جامد را امتحان کنید تا ببینید که پایه بهبود یافته است یا نه.

درصد اطلاعات بیش از حد کم است

تنظیم نهایی که باید بررسی کنید، درصد پرشدگی مورد استفاده برای چاپ شما است، که توسط یک نوار اسلایدر در زیر تنظیمات فرایند یا در زیر برگه Infill نشان داده شده است. لایه های جامد بالایی در بالای پرشدگی داخلی ساخته شده است، بنابراین مهم است که برای حمایت از این لایه ها به اندازه کافی قوبی باشد. به عنوان مثال، اگر قبلا از٪ 20 درصد استفاده کردید، برای افزایش کیفیت چاپ، این میزان را به 40٪ افزایش دهید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.