ساخت زیست پرینت سه بعدی توسط UCLA برای تولید بافت مصنوعی

ساخت زیست پرینت سه بعدی توسط UCLA برای تولید بافت مصنوعی

ساخت زیست پرینت سه بعدی توسط UCLA برای تولید بافت مصنوعی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا  کاربرد تکنولوژی پرینت سه بعدی زیست پرینت سه بعدی را توضیح دهیم.َ

چاپ بافت مصنوعی انسان می تواند یک کار پیچیده باشد و علت آن تمام انواع سلول های مختلف است که باید گرد هم آورده شود. به همین دلیل است که جالب است که محققان UCLA با ابزارهای پردازش تمام این عناصر بیولوژیکی متفاوتی را با یک ماشین مجزا که از متریال زیستی استفاده می کند، ارائه می دهند. این تحقیق یک گام بزرگ برای فن آوری های پزشکی است.

زیست پرینت سه بعدی

چه چیزی باعث می شود که این فناوری جدید بسیار مؤثر باشد، این است که از یک سیستم چندرسانه ای Stereolithography استفاده می کند. چاپگر اصلاح شده شامل یک تراشه microfluidic سفارشی با ورودی های متعدد برای چاپ مواد مختلف است. این نیز به یک میکروسکوپ دیجیتال متصل است، یکپارچه سازی میلیون ها آینه کوچک با حرکت مستقل. این آینه ها نور را بر روی سطح روشنایی به عنوان مجموعه ای از نورهای آبی عبور می دهند و یک شیء جامد را تشکیل می دهند.
علی خادم حسینی، یک استاد زیست فناوری در UCLA، گفت: “بافت ها ساختارهای زیبا و پیچیده هستند، بنابراین برای ساخت نسخه های مصنوعی از آن ها که به درستی عمل می کند، ما باید پیچیدگی های آن ها را بازسازی کنیم.” “رویکرد جدید ما راهی برای ساخت سازه های سازگار با اعضای زیستی از مواد مختلف ارائه می دهد.”

تیم با ساختارهای ساده شروع به کار کرد اما از آنجایی که توانایی بازسازی بافت عضلانی پیچیده را ثابت کرده است، امید بخش است. محققان نه تنها توانایی دستگاه را در رابطه با ایجاد رگ های خونی و تومورها بلکه همچنین به عنوان ایمپلنت های پیوند شده بر روی جوندگان نشان دادند.

پیشرفت های اخیر در زیست پرینت سه بعدی

پیشرفت های اخیر در زیست پرینت سه بعدی
پیشرفت های اخیر در زیست پرینت سه بعدی

Bioinks و فن آوری های چاپ دوطبقه در طول چند سال گذشته به راه افتاده است. ما قبلا تحت عنوان “Printer-friendly” چاپگر باتری قابل استفاده در دانشگاه تورنتو را پوشش دادیم. این کار بر روی یک اصل ساده تر عمل می کند، اما این کمک به زمینه پزشکی بدون شایستگی نیست. همچنین لازم به ذکر است که پیشرفت های اخیر به طور کامل در قلمرو پوست یا زیست شناسی باقی نمانده است. یکی دیگر از مطالعات اخیر، سودمندی مواد طبیعی مانند زردچوبه را در کمک به رشد استخوان نشان داده است.

پیشرفت های اخیر در بیوتکنولوژی نتیجه مستقیم این است که چگونه چاپ اجازه می دهد تا برای کنترل بیشتر بر فرآیندها و مواد. Bioinks و ژل در سال های اخیر شاهد رونق گسترده ای بوده اند، به عنوان ماشین هایی که قادر به ایجاد ساختار محسوب می شوند. آسان است که ببینیم که چگونه چنین تحقیقاتی آینده ای روشن برای تحقیقات بیولوژیک پزشکی و گسترده تر را فراهم می کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.