چگونی رفع خطاهای مش قسمت 2

رفع مشکل

چگونی رفع خطاهای مش قسمت 2

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا ادامه شناسایی و رفع اشکال خطاهای معمولی مش در نرم افزار Simplify3D را توضیح دهیم.َ

چگونه خطاهای مش را برطرف کنیم

چگونه خطاهای مش را برطرف کنیم
چگونه خطاهای مش را برطرف کنیم

اکنون که شما می دانید مشکل کجاست، گزینه های متعددی وجود دارد که میتوانید برای تعمیر مش استفاده کنید. اولین و ساده ترین گزینه این است که اجازه دهید نرم افزار Simplify3D این مشکلات را در مرحله آماده سازی G-Code حل کند. اگر به برگه پیشرفته تنظیمات FFF بروید، یک بخش به نام «Slicing Behavior» را خواهید دید.

این تنظیمات به نحوی درنرم افزار واکنش نشان می دهد که به هر یک از لایه های شخصی خود را به عنوان ایجاد دستورالعمل برای چاپگر خود تاثیر می گذارد. تغییرات در اینجا بر هندسه اصلی مش، تاثیر نمی گذارد، فقط این که چگونه نرم افزار آن را درون پردازش می کند. اولین گزینه به نرم افزار می گوید که چگونه با سوراخ های کوچک در خارج از مدل رفتار شود. بسته به قطعه شما ممکن است بخواهید این چهره های شکسته را کنار بگذارید یا شاید بتوانید اجازه دهید نرم افزار سعی کند این سوراخ ها را به صورت خودکار پر کند.

رفع مشکل سوراخ در سطح

برای پر کردن سوراخ به طور خودکار، اطمینان حاصل کنید که Heal را برای رفتار قسمت غیر منفرد فعال کنید. گزینه دوم بسیار مفید است اگر که قطعه شما یک مدل جامد است. به عنوان مثال، هرم ما قطعه جامد است که نباید چند بخش داشته باشد. در این مورد، شما می توانید گزینه “Merge all outlines into a single solid model” را فعال کنید. در حالی که این گزینه برای هر بخش کار نخواهد کرد، این یک ابزار بسیار قدرتمند است که می تواند به تعمیر مدله ایی که جامدات ضد آب است کمک کند.

گزینه دوم این است که از ابزارهای ساخته شده در مش تعمیرات استفاده کنید تا بتوانید شبکه های دیجیتال را تغییر دهید و امیدواریم دلیل اصلی این خطاها را رفع کنید. شما می توانید گزینه های مختلف در دسترس را در بخش تعمیر در نوار منو پیدا کنید. این گزینه ها در زیر خلاصه شده است.

Normals Repair

این گزینه بردارهای نرمال را برای مدل شما تجدید می کند تا از ایجاد مشکل جهت برعکس بردار نرمال سطوح، جلوگیری کند کند.

تعمیر Triangles Flipped

نرم افزار مدل شما را تجزیه و تحلیل می کند و برای هر سطحی که در آن یک مثلث به جهت اشتباه است، نگاه کنید. به طور معمول، تمام مثلث های متصل به یک جهت روبرو می شوند و این گزینه به حل این مسائل کمک می کند.
جهت گیری سطح تلنگر – استفاده از ابزار مثلث لغزشی اصلاح شده عالی است، اما شما ممکن است در سراسر یک سناریو اجرا کنید که در آن تمام مثلث های شما به همان جهت اشاره دارند، اما این مسیر اشتباه است! در این مورد، شما می توانید از گزینه چرخش سطحی سطح استفاده کنید.

شما فقط روی سطحی که می خواهید تلنگر را کلیک کنید کلیک کنید و تمام مثلث هایی که به آن سطح متصل شده اند، معکوس خواهند شد.

حذف تکراری مثلث

– این را از طریق مدل خود نگاه کنید و هر مثلث همپوشانی تکراری را حذف کنید.
Remove Triangles Of Orphaned – هر مثلثی که به بقیه مدل اضافه نشده است حذف خواهد شد.

توجه داشته باشید که این ابزار تنها مش را تغییر می دهد، همانطور که در نرم افزار وجود دارد. این هیچ تغییری در فایل STL اصلی شما نخواهد داشت. اگر می خواهید کار خود را ذخیره کنید، می توانید به File> Export STL بروید تا یک فایل جدید STL تعمیر شده ایجاد کنید.

همانطور که می بینید، در داخل نرم افزار بسیار کمی از ابزارها وجود دارد که به شما کمک می کند تا هر مشکلی که ممکن است مشکلی ایجاد کند را حل کنید. اکثر مدل هایی که استفاده می کنید احتمالا بدون هیچ مشکلی چاپ می شوند، اما دفعه بعد که یک مشکل مش پیدا می کنید، می دانید که چه کاری باید انجام دهید!

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.