راه اندازی و نصب Makerbot Replicator 2 در Simplify3D قسمت دوم

راه اندازی و نصب Makerbot® Replicator® 2 در Simplify3D

راه اندازی و نصب Makerbot Replicator 2 در Simplify3D قسمت دوم

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب نصب و راه اندازی پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا ادامه مراحل نصب و راه اندازی پرینتر Makerbot Replicator 2 را در نرم افزار  Simplify3D توضیح دهیم. که شامل شروع چاپ و عیب یابی آن می باشد.

اگر شما مطلب اول در مورد نصب و راه اندازی پرینتر Makerbot Replicator® 2 هنوز مطالعه نکرده اید به اینجا مراجعه نمایید.

شروع چاپ

کارت حافظه Replicator 2
کارت حافظه Replicator 2

هنگامی که از تنظیمات FFF خود راضی هستید، می توانید دکمه Prepare را برای ایجاد دستورالعمل های مورد نیاز برای ماشین چاپ فشار دهید. لطفا مطمئن شوید که نام فایل بیش از 30 کاراکتر نیست. این نرم افزار 2 فایل را در محل مشخص می کند. یکی از این فایل ها، دستورالعمل های باینری x3g است که شما برای چاپ در MakerBot (.x3g) استفاده می کنید. فایل دیگری استاندارد GCode ASCII (.gcode) است که می تواند با استفاده از پیش نمایش دهنده built-in متحرک شود.

این به شما اجازه می دهد تا ببینید که چه چیزی چاپ خواهد شد قبل از اینکه آن را در دستگاه خود اجرا کنید. اگر از پیش نمایش ساخت راضی هستید، دو گزینه برای شروع چاپ وجود دارد. اول، شما می توانید به سادگی فایل خروجی .x3g را در کارت SD Replicator 2 خود کپی کنید. کارت را دوباره به دستگاه خود وصل کنید و سپس از منوی داخلی LCD برای انتخاب “ساخت از SD” استفاده کنید و فایل مورد نظر برای چاپ را انتخاب کنید.

گزینه دوم این است که از پنل کنترل پنل ماشین ساخته شده در نرم افزار استفاده کنید. شما می توانید این پنجره را با رفتن به Tools> Machine Control Panel پیدا کنید. فایل xx3g که قبلا آماده کرده اید، باید در کتابخانه G-Code خود همراه با زمان تخمین زده شده و استفاده از فیلامنت ها ذکر شود. آیتم خطی را که میخواهید چاپ کنید انتخاب کنید و «Run Selected G-Code» را انتخاب کنید.

تبریک! شما به پایان راهنمای کار رسیده اید و اکنون آماده هستیم که با استفاده از نرم افزار Simplify3D خود با استفاده از چاپگر Makerbot 3D خود، چیزهایی را چاپ کنیم. اگر سوالات بیشتری دارید، با ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.

عیب یابی Replicator 2

اگر در اولین نسخه چاپی شما مشکلی پیش آید، در اینجا چند نکته عیب یابی رایج وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

لطفا اطمینان حاصل کنید که نام فایل انتخابی شما در هنگام کلیک کردن بر روی دکمه آماده سازی کمتر از 30 کاراکتر است. توجه: شما نمیتوانید به سادگی نام پرونده را به چیزی کوتاهتر تغییر دهید، شما باید دومین بار با استفاده از نرم افزار آن را با نام کوتاهتر برای ماشین ذخیره کنید.
اگر از یک رایانه ویندوزی استفاده می کنید، لطفا اطمینان حاصل کنید که درایورهای لازم MakerBot Mightyboard را نصب کرده اید. اگر قبلا MakerWare یا RepG را نصب کرده اید، لازم نیست نگران این مورد باشید.
اگر شما MakerWare را بر روی رایانه خود نصب کرده اید، قبل از تلاش برای اتصال به چاپگر خود با استفاده از نرم افزار Simplify3D مطمئن شوید که سرویس نوار نقاله غیر فعال است. شما می توانید این کار را با باز کردن MakerWare و رفتن به Services> Stop Background Service انجام دهید.

استفاده از چاپگر MakerBot متفاوت؟
اگر شما از یک چاپگر قدیمی مانند Thing-O-Matic یا CNC Cupcake استفاده می کنید، تنها چند تغییر اضافی وجود دارد که لازم است ایجاد کنید. برای شروع، ایده خوبی است که نمایه Replicator 2 را به عنوان نقطه شروع انتخاب کنید. این بسیار شبیه به برخی از چاپگرهای قبلی Makerbot است، به طوری که شما برخی از پیکربندی اضافی را ذخیره کنید. چیزی که بعدا باید انجام دهید این است که بر روی دکمه «نمایش پیشرفته» در پنجره تنظیمات FFF خود کلیک کنید. این برخی از تنظیمات دقیق تر که ما ارائه می دهیم را نشان می دهد.

بروز رسانی ابعاد Makerbot Replicator 2

بروز رسانی ابعاد Makerbot Replicator 2 
بروز رسانی ابعاد Makerbot Replicator 2

بسیاری از چاپگرهای پیشین Makerbot دارای حجم ساختاری بسیار کمتری نسبت به آخرین نسخه Replicator بودند. اگر دستگاه شما دارای ابعاد مختلف X / Y / Z باشد، باید آنها را در زبانه «G-Code» پنجره تنظیمات FFF خود تغییر دهید. ابعاد X / Y / Z برای بخش “به روز رسانی ماشین” تعریف شده باید برای مطابقت با دستگاه شما به روز شود. اکثر چاپگرهای Makerbot همچنین سیستم اصلی مختصات را در مرکز پلتفرم ساخت قرار می دهند.

در این مورد، شما همچنین باید آفست X و Y را به نصف ابعاد X / Y به روز کنید. به عنوان مثال، اگر دستگاه شما حجم ساخت 100x150x200mm را داشته باشد، آفست مبدا برای شما باید 50x75x0mm باشد. جدول ساخت مجازی در نرم افزار مطابقت با تنظیماتی که در اینجا مشخص می کنید به روز می شود.

آخرین چیزی که باید انجام شود این است که اسکریپت های شروع و پایان G-Code را ویرایش کنید تا آن ها با تنظیمات خاص خود کار کنند. به عنوان مثال، Replicator 2 با شروع از اسکریپت G-Code از یک موقعیت خاص فقط کمی از لبه ورق ساخت استفاده می کند که اجازه می دهد تا نازل را بدون پلاستیک در سراسر ورق ساختمانی پر کنید. رفتار در این اسکریپت ها برای هر دستگاه خاص مشخص است و باید براساس آن به روز شود. شما می توانید این تنظیمات را در برگه “اسکریپت ها” در تنظیمات FFF خود پیدا کنید. اگر در مورد این فرایند سوالی دارید، با ما تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.