راه اندازی و نصب Makerbot® Replicator® 2 در Simplify3D

راه اندازی و نصب Makerbot® Replicator® 2 در Simplify3D

راه اندازی و نصب Makerbot® Replicator® 2 در Simplify3D

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب نصب و راه اندازی پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مراحل نصب و راه اندازی پرینتر Makerbot Replicator® 2 را در نرم افزار  Simplify3D توضیح دهیم.

نصب و راه اندازی

این صفحه به شما کمک می کند تا چاپگر جدید Makerbot® 3D خود را برای استفاده از نرم افزار چاپ سه بعدی Full-In-One توسط Simplify3D ™ تنظیم کنید. خط تولید Replicator® از چاپگرهای 3D برای Makerbot® بسیار موفق بوده است. Replicator® 1 در ژانویه 2012، و Replicator® 2 در سپتامبر 2012 منتشر شد و در نهایت نسخه چاپی تجربی Replicator® 2X در ژانویه 2013 عرضه شد.

این چاپگر با یک رابط ال سی دی و همچنین یک کارت SD همراه است که باعث می شود چاپ یک قطعه بسیار راحت تر باشد. اگر شما یک پرینتر 3D Replicator با نام تجاری جدید را تنظیم می کنید، حتما کتابچه راهنمای کاربر که همراه با چاپگر است را، بخوانید. این توصیف مونتاژ بسته بندی و نهایی شامل نصب لوله هدایت فیلامنت و دارنده رول فیلامنت ای است.

شما همچنین می توانید یک نسخه الکترونیکی از کتابچه راهنمای کاربر به طور مستقیم از صفحه پشتیبانی Makerbot دانلود کنید. باقی مانده از این صفحه به طور خاص برای Replicator 2 نوشته شده است، اما همان فرآیند را می توان به دیگر چاپگرهای Makerbot مانند نسخه 1، Replicator 2X، MBot Cube، Flashforge Creator و غیره اعمال کرد.

چک های نهایی سخت افزار

راه اندازی و نصب Makerbot® Replicator® 2
راه اندازی و نصب Makerbot® Replicator® 2

قبل از اینکه به نرم افزار بپردازیم، چند نکته سخت افزاری نهایی وجود دارد که باید قبل از استفاده از Replicator 2 خود انجام دهید. اگر اطمینان دارید که چاپگر شما آماده است، می توانید به طور مستقیم به دستورالعمل های نصب نرم افزار بروید. Replicator 2 همراه با چند قطعه اضافی که قبل از اولین چاپ شما باید نصب کنید، همراه است.

این مورد نیز در راهنمای کاربر Makerbot همانطور که در بالا ذکر شد، شرح داده شده است. دو مورد بسیار مهم، لوله راهنمای فیلامنت و نگهدارنده رول فیلامنت هستند. لوله هدایت فیلامنت به بدنه اکسترودر وصل می شود و سپس به قسمت عقب Replicator 2 متصل می شود.

نگه دارنده رول دارای زبانه ای است که می تواند به پانل عقب دستگاه وارد شود. سپس رول فیلامنت در این قسمت قرار می گیرد و اجازه می دهد تا آن را به صورت آزاد چرخانده و به طورمعمولی تغذیه فیلامنت را ادامه دهد. این به نظر می رسد آسان است، اما ما متوجه شدیم که دارنده رول فیلامنت با دستگاه ما ایده آل نبود، حتی برای رول فیلامنت PLA .

نگه دارنده رول

نگه دارنده رول کمی بیش از حد گسترده بود و در واقع باعث ایجاد اصطکاک بیش از حد با کانال ارائه شده بود. این دستگاه در ابتدا با فشار اکسترودر ثابت در هنگام چاپ با سرعت بالا بود، که در نهایت به این افزایش اصطکاک گرفتار شد. خوشبختانه، فراوانی قسمت های ارتقای Replicator 2 موجود است و ما توانستیم این مشکل را با جایگزینی رول فیلامنت با طراحی تجدید شده Whitthamos (http://www.thingiverse.com/thing:38439) حل کنیم.

آخرین چیزی که باید انجام دهیدد این است که با استفاده از سیم کشی برق موجود در Replicator 2 خود آن را روشن کنید و سوئیچ را در قسمت عقب دستگاه بچرخانید. اولین بار که این کار را انجام می دهید، منوی ساخته شده در LCD به طور خودکار اسکریپت شروع کار را اجرا می کند که شما را از طریق فرایند ساخت صفحه خود و همچنین تغذیه رشته PLA خود در اکسترودر پیاده می کند. هنگامی که این فرآیند نصب کامل شود، شما آماده چاپ هستید!

راه اندازی نرم افزار

Makerbot Replicator 2 از فرمت فایل x3g برای چاپ استفاده می کند. این یک فایل باینری است که دستگاه آن را می خواند که شامل تمام دستورالعمل های چاپ است. این نرم افزار را می توان به صورت دستی تنظیم کرد تا این فرمت فایل به طور مستقیم به خروجی بدهد. به لطف پشتیبانی یکپارچه برای پرینترهای Makerbot . سپس فایل x3g خروجی می تواند به دو روش چاپ شود. شما می توانید آن را به کارت SD دستگاه کپی کنید و از منوی داخلی LCD استفاده کنید و یا می توانید فایل را به طور مستقیم از طریق کابل USB متصل به دستگاه خود وصل کنید.

پیکربندی فریمور Makerbot
پیکربندی فریمور Makerbot

پیکربندی فریمور Makerbot

اولین قدم در این فرایند این است که پیکربندی نرم افزار را با زبان Makerbot هماهنگ کنید. شما می توانید این کار را با باز کردن نرم افزار Simplify3D و رفتن به Tools> Firmware Configuration انجام دهید. مشخصات سیستم عامل Sailfish / Makerbot را از لیست کشویی انتخاب کنید. این به نرم افزار اجازه می دهد تا با هر دو سیستم عامل Makerbot و سیستم عامل ارتقاء یافته Sailfish معمولی (که در اینجا می توانید بیشتر بخوانید) کار کنید. در همین پنجره، بر روی زبانه X3G کلیک کنید و مشخصات ماشین در حال استفاده را انتخاب کنید (در این حالت، Replicator 2).

در این مرحله، شما آماده وارد کردن یک فایل STL هستید ومیتوانید تنظیمات برش را تنظیم پیکربندی کنید. این نرم افزار شامل یک راهنمای شروع سریع است که این روش اساسی را توصیف می کند. این راهنمای را می توانید در هر زمان با رفتن به راهنما> راهنمای شروع سریع از داخل برنامه پیدا کنید.

انتخاب پروفایل Rep2

انتخاب پروفایل Rep2
انتخاب پروفایل Rep2

صفحه 5 راهنمای شروع سریع فرآیند اضافه کردن یک فرآیند FFF جدید و تنظیم تنظیمات برش شما را تشریح می کند (FFF مخفف عبارت Fused Filament Fabrication می باشد و نام صنعتی برای نوع چاپ 3D است که Makerbot شما استفاده می کند). اگر یک نسخه 1، 2 یا 2X دارید، ما این فرآیند بسیار ساده را انجام می دهیم. این نرم افزار قبلا شامل پروفایل های پیکربندی شده مخصوص این دستگاه ها است. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که از منوی کشویی Select Profile آن را انتخاب کنید. اگر از یک ماشین قدیمی مانند چیپ O-Matic یا Cupcake CNC استفاده می کنید، لطفا به استفاده از بخش چاپگر Makerbot بروید.

ادامه این مطلب را در قسمت دوم این مقاله بخوانید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.