راه اندازی و نصب پرینتر سه بعدی Ultimaker 2

راه اندازی و نصب پرینتر سه بعدی Ultimaker 2

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب نصب و راه اندازی پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مراحل نصب و راه اندازی پرینتر Ultimaker 2 را در نرم افزار  Simplify3D توضیح دهیم.

چک های نهایی سخت افزار

قبل از شروع اولین چاپ با پرینتر Ultimaker با استفاده از نرم افزار Simplify3D، در اینجا چند مرحله برای اطمینان از اینکه Ultimaker 2 شما آماده چاپ است، می باشد. راهنمای کاربر Ultimaker 2 را می توانید در اینجا پیدا کنید و حاوی اطلاعات مفید برای جعبه گشایی و استفاده از چاپگر خود برای بار اول است.

اطمینان حاصل کنید که تمام مقوا و مواد بسته بندی از داخل چاپگر خارج می شوند و بررسی کنید که تمام اتصالات پلاستیکی که از جنس XY و به صورت بلوک کشویی هستند حذف می شوند. همچنین اطمینان حاصل کنید که صفحه شیشه ای به طور صحیح بر روی پلت فرم ساخت قرارگرفته است و نگهدارنده رول فیلامنت و هادی فیلامنت در محل خود قرار دارد (صفحه شیشه ای ممکن است در زیر پلت فرم به دقت بسته بندی شود).

هنگامی که برای بار اول Ultimaker 2 را فعال کنید، آن با First Run Wizard به شما خوش آمد گویی می کند. این صفحه شما را از طریق تسطیح تخت و بارگیری فیلامنت ها هدایت می کند و در جزئیات بیشتر در راهنمای کاربر Ultimaker 2 توضیح داده شده است.

راه اندازی نرم افزار

راه اندازی نرم افزار
راه اندازی نرم افزار

هنگامی که Simplify3D را برای اولین بار اجرا می کنید، Assistant Configuration Assistant را باز می کند. نگران نباشید، Ultimaker 2 را از لیست کشویی انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید (در هر زمان با رفتن به Help> Assistant Configuration Assistant دستیار پیکربندی می توانید دسترسی پیدا کنید). نرم افزار شما در حال حاضر به طور کامل پیکربندی شده است و ما می توانیم به روند کار خود ادامه دهیم!

وارد کردن و پیکربندی چاپ شما

وارد کردن و پیکربندی چاپ شما
وارد کردن و پیکربندی چاپ شما

فایل STL خود را بر روی رابط نرم افزار کشیده و رها کنید (یا روی import کلیک کنید تا مدل خود را به نرم افزار وارد کنید).

دستیار پیکربندی به طور خودکار یک فرآیند از پیش پیکربندی شده را در لیست فرایند اضافه می کند و زمان تنظیم پیکربندی اولیه را ذخیره می کند. شما می توانید فرآیند را با کلیک بر روی نام فرآیند (Process1) یا با کلیک روی Edit Process Setting تغییر دهید. در هر عمل پنجره FFF را باز کنید.

این جایی است که شما تمام تنظیمات FFF خود را ویرایش می کنید، که به طور مستقیم کیفیت چاپ را تحت تاثیر قرار می دهد. شما باید ببینید که پروفایل چاپ Ultimaker 2 برای شما در منوی کشویی «Profile Profile» انتخاب شده است. توجه داشته باشید – اگر شما نیاز به تنظیم مجدد تنظیمات FFF از پیش تنظیم شده دارید .شما همیشه می توانید یک پروفایل دیگر را انتخاب کنید و سپس Ultimaker 2 را دوباره انتخاب کنید.

شروع به چاپ کنید

اکنون ما تنظیمات چاپ را برای مدل خود پیکربندی کرده ایم، زمان چاپ است! به سادگی روی Prepare to Print کلیک کنید و نرم افزار مدل را به gcode بریده و پنجره را به حالت Preview تغییرمی کند. در پیش نمایش، می توانید چاپ خود را به صورت جزئی بررسی کنید، یا خط به خط یا لایه به لایه. ما پیشنهاد می کنیم از پیش نمایش گسترده استفاده کنید، بنابراین شما کاملا حرکات چاپگر خود را درک می کنید. این یک روش عالی برای بررسی مدل خود برای سوراخ های غیر منتظره و یا تغییر شکل قبل از شروع به کار چاپگر خود است.

هنگامی که از پیش نمایش خود راضی هستید، می توانید مدل خود را به دو صورت چاپ کنید. اولین گزینه این است که بر روی کارت SD چاپ کنید. کارت SD را به کامپیوتر خود وارد کنید و روی Save Toolpath to Disc کلیک کنید. پس از اینکه gcode شما به کارت SD شما ذخیره شد، کارت را برداشته و آن را به کارت خوان SD که در جلوی Ultimaker 2 قرار دارد وارد کنید.

از گزینه ی انتخاب گر دایره ای Ultimaker برای انتخاب «چاپ» استفاده کنید. سپس مدل درست را انتخاب کنید. Ultimaker 2 پیامی خواهم پرسید که آیا شما مایل به تغییر تنظیمات دستگاه هستید، “ادامه” را انتخاب کنید و چاپ شروع می شود.

چاپ از طریق کابل USB

چاپ از طریق کابل USB
چاپ از طریق کابل USB

گزینه دوم چاپ از طریق کابل USB است. برای Ultimaker 2، این شامل چند مرحله بیشتر از روش کارت SD است. اول، کنترل پنل ماشین را باز کنید. شما می توانید این کار را با رفتن به Tools> Panel Control Panel یا با کلیک روی آیکن Gear در نوار راه اندازی سریع انجام دهید. بعد، گزینه 250000 بیت / ثانیه را در زیر منوی کشویی Baud Rate انتخاب کنید. کامپیوتر خود را به وسیله کابل USB به چاپگر وصل کنید.

Ultimaker با 2 چراغ آن را فلاش می کند و صفحه LCD با یک جمله “print over USB” تازه می شود. این طبیعی است و نشان می دهد که با موفقیت ارتباط برقرار کرده اید. این را با انتخاب تب ‘ارتباط’ در نرم افزار تأیید کنید. نباید نمادهای غیر قابل خواندن باشد هنگامی که شما با موفقیت پیوند دارید، به سادگی به پیش نمایش بروید و بر روی «شروع چاپ بر روی USB» کلیک کنید. چاپگر شروع به گرم شدن می کند!

تبریک می گویم! شما به انتهای راهنمای نصب رسیده اید و اکنون آماده هستیم برای ساخت مدل با استفاده از نرم افزار Simplify3D با Ultimaker 2 خود ! اگر سؤال های بیشتری دارید، آموزش های ما برای یادگیری تکنیک های مهم چاپ مرور کنید.

عیب یابی
اگر می خواهید تنظیمات سیستم عامل خود را به صورت دستی پیکربندی کنید، می توانید پیکربندی Firmware را با رفتن به Tools> Firmware Configuration باز کنید.
در طول فرآیند اتصال USB، ممکن است بعد از وصل کردن کابل USB خود، روی دکمه قرمز «اتصال» کلیک کنید، اگر اتصال خودکار متوقف شود

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.