راه اندازی و نصب پرینتر سه بعدی Flashforge

راه اندازی و نصب پرینتر سه بعدی Flashforge

راه اندازی و نصب پرینتر سه بعدی Flashforge

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب نصب و راه اندازی پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مراحل نصب و راه اندازی پرینتر Flashforge را در نرم افزار  Simplify3D توضیح دهیم.

راه اندازی و نصب پرینتر سه بعدی Flashforge

این صفحه به شما کمک می کند تا چاپگر جدید Flashforge را برای استفاده از نرم افزار چاپ سه بعدی Full-In-One با استفاده از Simplify3D ™ (همین فرآیند را نیز می توان به Wanhao Duplicator 4 یا دیگر چاپگرهای سبک MakerBot اعمال کرد) تنظیم کنید.

این چاپگر با یک رابط ال سی دی یکپارچه و همچنین یک کارت SD در داخل دستگاه همراه است. اطمینان حاصل کنید که کتابچه راهنمای کاربر Flashforge همراه با چاپگر را بخوانید. این توصیف کننده نحوه مونتاژو بسته بندی نهایی شامل نصب لوله هدایت کننده فیلامنت و نگهدارنده رول فیلامنت است. این راهنما همچنین با استفاده از این لینک قابل دسترسی است.

چک های نهایی سخت افزار

قبل از اینکه ما کار با نرم افزار را شروع کنیم، چند نکته سخت افزاری نهایی وجود دارد که باید انجام دهید. اگر اطمینان دارید که چاپگر شما آماده است، برای تنظیمات برنامه به جلو بروید. Flashforge همراه با چند پیچ است که باید قبل از انجام اولین چاپ خود، با یک آچار شش سوزنی صفت شوند. این فرآیند در کتابچه راهنمای کاربر Flashforge – لینک موجود در بالا توضیح داده شده است. دو مورد مهم، لوله راهنمای فیلامنت و نگهدارنده رول فیلامنت هستند.

چک های نهایی سخت افزار
چک های نهایی سخت افزار

لوله راهنمای فیلامنت به داخل دستگاه اکسترودر وصل می شوند و توسط دو کلیپ در پشت فلورفورس نگهداری می شوند. نگه دارنده رول با دو واشر بزرگ در پشت چاپگر در جای خود محکم می شود.

نگهدارنده رول فیلامنت بر روی براکت ها قرار می گیرند تا فیلامنت ها بتوانند در طول عملیات چرخش عادی و آزادانه داشته باشند و پرینتر را تغذیه کنند. نگهدارنده رول فیلامنت به راحتی با دست نصب می شوند. دو لوله قرقره و شش لوله واگرا باید وجود داشته باشد. اول، یک واشر را پیچ کنید، سمت تخت در سمت مخالف مرکز و به سمت انتها.  سپس، لوله سیاه را از طریق سوراخ در پشت چاپگر با انتهای صاف واشر که در برابر دیوار قرار دارد (به انتهای بلند باید از چاپگر خارج شود) فشار دهید.

بعد، یکی از واشر ها را به داخل لوله در داخل چاپگر بکشید. این مراحل را برای لوله دیگر تکرار کنید. پس از پایان، شما باید دو واشر را باقی بگذارید. هنگام استفاده نگهدارنده رول فیلامنت برای نگهداری آنها در محل نصب آن ها از انتهای لوله استفاده می شود.

نصب رول فیلامنت

Flashforge با دو رول فیلامنت ABS عرضه می شود. هنگام نصب آن ها روی چاپگر شما لازم است به یاد داشته باشید که به درستی کالیبره باشد. در مقابل پشت چاپگر، قرقره در سمت چپ باید نصب شود تا هنگام تغذیه آن را در جهت عقربه های ساعت چرخش دهد. به همین ترتیب، قرقره در سمت راست باید جهت عقربه های ساعت چرخانده شود. هنگام نصب رول فیلامنت، به یاد داشته باشید که در نهایت، دو واشر را که از نصب رول فیلامنت باقی مانده اند، وصل کنید.

روشن کردن پرینتر Flashforge

آخرین چیزی که باید انجام دهید این است که با وصل کردن سیم برق گنجانده شده و چرخاندن کلید سوئیچ واقع در سمت چپ دستگاه آن را روشن کنید. اولین باری که این کار را انجام می دهید، منوی داخلی LCD به طور خودکار اسکریپت ورودی را اجرا می کند که شما را از طریق روند درست کردن صفحه ساخت و تغذیه فیلامنت های ABS در اکسترودر تحویل می دهد. شما همچنین می توانید به صورت دستی اسکریپت راه اندازی را با رفتن به Utilities> Run Startup Script بر روی صفحه LCD انجام دهید

. تمام این مراحل سخت افزاری و توالی های راه اندازی در جزئیات بیشتر در کتابچه راهنمای کاربر Flashforge توضیح داده شده است. در این مرحله، شما آماده شروع به چاپ با استفاده از Simplify3D هستید!

راه اندازی نرم افزار

Flashforge از یک فرمت فایل x3g برای چاپ استفاده می کند.این یک فایل باینری است که دستگاه آن را می خواند که شامل تمام دستورالعمل های چاپ است. این نرم افزار را می توان به صورت دستی تنظیم کرد تا این فرمت فایل به طور مستقیم به خروجی بدهد. به لطف پشتیبانی یکپارچه برای پرینترهای Flashforge .

سپس فایل x3g خروجی می تواند به دو روش چاپ شود. شما می توانید آن را به کارت SD دستگاه کپی کنید و از منوی داخلی LCD استفاده کنید و یا می توانید فایل را به طور مستقیم از طریق کابل USB متصل به دستگاه خود وصل کنید.

راه اندازی نرم افزار
راه اندازی نرم افزار

اولین قدم در این فرایند این است که پیکربندی نرم افزار را با زبان Flashforge هماهنگ کنید. شما می توانید با باز کردن نرم افزار Simplify3D و رفتن به Help>

Assistant پیکربندی کنید.

هنگامی که پنجره دستیار نصب ظاهر می شود، فقط پروفایل صحیحFlashforge را برای چاپگر خود را در منوی کشویی انتخاب کنید. شما با موفقیت به Conflict Simplify3D برای کار با پرینتر Flashforge خود پیکربندی کرده اید!

تنظیم سیستم عامل (فریمر)

اگر می خواهید تنظیمات سیستم عامل را به صورت دستی تغییر دهید، می توانید به Tools> Firmware Configuration بروید. از اینجا می توانید مشخصات سیستم عامل و تنظیمات کلی ارتباطات را تغییر دهید. برای Flashforge، شما باید پروفایل Sailfish / Makerbot Firmware را انتخاب کنید.

تنظیم سیستم عامل (فریمر)
تنظیم سیستم عامل (فریمر)

این به نرم افزار اجازه می دهد تا با هر دو سیستم عامل Flashforge و سیستم عامل ارتقاء یافته Sailfish کار کند (برای اطلاعات بیشتر در مورد ارتقاء Sailfish اینجا کلیک کنید). در همین پنجره، بر روی زبانه X3G کلیک کنید و مشخصات ماشین درست را انتخاب کنید (اگر Creator 1 را انتخاب کنید “Replicator 1 – Extruder دوگانه”؛ اگر Creator 2 انتخاب کنید “Replicator 1-single extruder”).

شما اکنون آماده راه اندازی گردش کار خود هستید. یکی از پروفیل های پرینتر Flashforge را در منوی کشویی انتخاب کنید. فایل STL خود را وارد کنید بعد، فرآیند پیشفرض Flashforge را اضافه کنید یا تنظیمات فرایند خودتان را سفارشی کنید. این نرم افزار شامل پروفایل های پیکربندی شده مخصوصا برای چاپ سریع، متوسط و با کیفیت بالا است. نکته: اگر شما با گردش کار اولیه پرینتر آشنا نیستید، به راهنمای ساده Simplify3D مراجعه کنید که از طریق نرم افزار در راهنمای کمک> راهنمای شروع سریع قابل دسترسی است.

در قسمت بعدی این مطلب طریقه پرینت با این پرینتر سه بعدی و نحوه عیب یابی آن را توضیح خواهیم داد. پس با ما همرا باشید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.