ایجاد سوراخ و شکاف در لایه های بالای پرینت سه بعدی

ایجاد سوراخ و شکاف در لایه های بالا

ایجاد سوراخ و شکاف در لایه های بالای پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل ایجاد سوراخ و شکاف در لایه های بالا را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن صحبت کنیم.

ایجاد سوراخ و شکاف در لایه های بالا
ایجاد سوراخ و شکاف در لایه های بالا

ایجاد سوراخ و شکاف در لایه های بالا

برای صرفه جویی در پلاستیک، اکثر قطعات 3D چاپ شده، پوسته جامدی است که محیط داخلی متخلخل، بخشی جزئی را احاطه کرده است. به عنوان مثال،قسمت داخلی ممکن است از٪ 30 درصد درصد کمپرسور استفاده کند، به این معنی که تنها 30 درصد از داخل پلاستیک جامد است.در حالی که بقیه هوا است. در حالی که قسمت داخلی ممکن است تا حدودی توخالی باشد، ما می خواهیم که قسمت بیرونی سلب باقی بماند.

برای انجام این کار، Simplify3D به شما امکان می دهد که چند لایه جامد را که می خواهید در بالا و پایین قسمت خود داشته باشید مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک مکعب ساده با 5 لایه جامد بالا و پایین چاپ کردید، نرم افزار 5 لایه جامد را در بالا و پایین چاپ چاپ می کند، اما همه چیزهای دیگر در وسط به عنوان یک لایه ی توخالی به چاپ می شود. این تکنیک می تواند مقدار بسیار زیادی پلاستیک و زمان را ذخیره کند.

و در عین حال بخش های بسیار قوی را نیز به لطف گزینه های پرطرفدار Simplify3D ایجاد می کند. با این حال، بسته به اینکه چه تنظیماتی استفاده می کنید، ممکن است متوجه شوید که لایه های جامد بالای چاپ شما کاملا جامد نیستند. شما ممکن است شکاف یا سوراخ بین اکسترودرهایی که این لایه های جامد را تشکیل می دهند ببینید. اگر با این مسئله مواجه شدید، شما مشکل  ایجاد سوراخ و شکاف در لایه های بالا را دارید. چندین تنظیم ساده وجود دارد که می توانید آن را اصلاح کنید.

لایه های جامد بالایی کافی نیست

وجود سوراخ در لایه های بالا
وجود سوراخ در لایه های بالا

اولین تنظیم برای حل مشکل ایجاد سوراخ و شکاف در لایه های بالا، تنظیم تعداد لایه های جامد بالا است که مورد استفاده قرار می گیرند. هنگامی که شما سعی می کنید که یک لایه جامد 100٪ را روی قسمت بالایی حفره تان چاپ کنید، لایه جامد باید در جیب های هوای توخالی خود قرار گیرد. وقتی این اتفاق می افتد، اکسترودرها برای لایه جامد تمایل دارند که به پاکت هوا ختم شوند یا سقوط کنند.

راه حل

از این به بعد، شما معمولا می خواهید چندین لایه جامد را در بالای چاپ خود چاپ کنید تا اطمینان حاصل شود که یک سطح صاف و کاملا جامد است. به عنوان یک قاعده خوب، شما می خواهید بخش جامد در بالای چاپ خود حداقل ضخامت 0.5 میلی متر داشته باشد. بنابراین اگر شما از یک ارتفاع لایه 0.25mm استفاده می کنید، شما حداقل 2 لایه جامد را نیاز دارید.

اگر شما در ارتفاع پایین تر از 0.1 میلیمتر چاپ می کنید، برای رسیدن به همان اثر، ممکن است 5 لایه جامد در بالای چاپ خود نیاز داشته باشید. اگر شکافی بین اکستروژن ها را در سطح بالایی مشاهده می کنید، اولین چیزی که باید انجام دهید، افزایش تعداد لایه های جامد است.

به عنوان مثال، اگر مشکلی را با استفاده از 3 لایه جامد بالا مشاهده کردید، برای اینکه ببینید مشکل بهبود یافته است، با 5 لایه جامد در بالا، را امتحان کنید. توجه داشته باشید که لایه های جامد اضافی در ابعاد جزئی شما رخ می دهد و به قسمت خارج از قسمت خود اضافه نمی شود. شما می توانید تنظیمات لایه جامد را با کلیک بر روی «ویرایش تنظیمات فرایند» و انتخاب برگه لایه ها تنظیم کنید.

سوراخ در قطعه سه بعدی
سوراخ در قطعه سه بعدی

درصد پرشدگی (Infill) بیش از حد کم است

پرشدگی در داخل قسمت شما به عنوان پایه ای برای لایه های بالای آن عمل می كند. لایه های جامد در بالای قسمت شما باید بالای این پایه چاپ شود. اگر درصد پرشدگی شما بسیار پایین است، فضای توخالی زیادی در قطعه شما وجود دارد. به عنوان مثال، اگر ازتنها٪ 10 پرشدگی استفاده می کنید، 90٪ باقی مانده از قطعه شما توخالی خواهد بود و این باعث می شود تا شکاف هوا بسیار زیاد باشد که لایه های جامد باید در بالای آن چاپ شود.

حل مشکل با افزایش پرشدگی

اگر افزایش تعداد لایه های جامد بالا را امتحان کرده اید و در بالای چاپ خود هنوز شکاف هایی را مشاهده می کنید، ممکن است بخواهید درصد پرشدگی خود را افزایش دهید تا ببینید که شکاف ها از بین می روند یا نه. به عنوان مثال، اگر درصد پرشدگی شما قبلا 30٪ بود، سعی کنید با استفاده از درصد٪ 50 ، به عنوان یک پایه بسیار بهتر برای لایه های جامد در بالای چاپ خود را امتحان کنید.

Under-Extrusion زیر اکستروژن

اگر افزایش درصد پرشدگی و تعداد لایه های جامد بالا را امتحان کرده اید. و هنوز در شکاف های را در قطعه چاپ شده مشاهده می کنید، احتمالا مشکل زیر اکستروژن دارید. این بدان معنی است که پلاستیک اکسترود شده نازل شما به اندازه پلاستیکی مورد انتظار در نرم افزار نیست. برای توضیحات کامل این مسئله و نحوه اصلاح آن، لطفا قسمت “به اندازه نبودن میزان اکسترود در پرینتر سه بعدی” را بخوانید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.