استفاده از مواد زائد شکر به عنوان متریال پرینت سه بعدی زیستی Bioinks Bio

تولید متریال ینت سهزیستی پر بعدی

استفاده از مواد زائد شکر به عنوان متریال پرینت سه بعدی زیستی Bioinks Bio

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا تولید متریال زیستی پرینت سه بعدی  را توضیح دهیم.َ

تحقیقات جدید نشان داده است که چطور می توان از جوهر ساخته شده از الیاف گندم استفاده کرد. الیاف بگاس یک محصول جانبی پردازش نیشکر هستند که در نتیجه فشار دادن میله های آب میوه می باشد. گروهی از محققان RISE-PFI نروژ، Instituto de Materes de Misiones (IMAM) و علوم سوئدی RISE Bioscience و Materials در حال استفاده از آن به عنوان یک متریال ارگانیکو بدون آلاینده هستند.

این به آن ها اجازه می دهد تا نانوفیبریل سلولز را برای طیف وسیعی از قابلیت های پرینت تولید کنند. Bagasse یکی از مواد بسیاری است که برای استفاده در این CNF ها آزمایش شده است. آن ها همچنین قبل از استخراج CNF ها از تکنیک های آماده سازی استفاده می کردند.

“نتایج نشان می دهد که CNF تولید شده از فیبر های تولید شده توسط پالپ هیدروترمال و سودا کمتر از مواد متناوب تولید شده توسط پودر سودا است. با این وجود، نمونه CNF حاصل از پالپ سودا سمی بود، ظاهرا به علت حجم بیشتری از ذرات سیلیس. تمام مواد CNF قابل چاپ 3D بودند. ما نتیجه گرفتیم که CNF غیر سیتوتوکسیک تولید شده از پالپ هیدروترمال و سودا تحت درمان می تواند به طور قطعی به عنوان متریال برای پرینت سه بعدی دستگاه های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. “

تولید متریال زیستی پرینت سه بعدی

تولید متریال ینت سهزیستی پر بعدی
تولید متریال ینت سهزیستی پر بعدی

این تیم هر کدام از CNF ها را برای طیف وسیعی از ویژگی ها مانند مورفولوژی، شیمی سطحی، میزان سمیت، سازگاری با محیط زیست، مناسب بودن برای پرینت سه بعدی ارزیابی کرد. آنها در نهایت با چاپ کردن اندام هایی نظیر گوش و بینی کار پرینت را انجام دادند.

محققان امیدوارند که این کشف به تحقیق در مورد اثرات الیاف گیاهی کمک کند. با این حال، این نوع زیست شناسی همچنین در زمینه بازیافت بقایای صنایع کشاورزی کاربرد دارد. این یک محصول طبیعی است که متریال کاربردی و همچنین جو زیست تخریب پذیر را فراهم می کند.

در نهایت، محققان بر این باورند که این جوهرها راه را برای تولید دستگاه های پزشکی به ارمغان خواهند آورد. طبیعت آلی آنها در ماشین آلات یا باند های مفید است که ممکن است نیاز به تماس با بدن داشته باشد، در حالی که افراد دارای سمیت سمیت کم هستند.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.