ارتعاش و نوسان در قطعه سه بعدی

ارتعاش و نوسان در قطعه سه بعدی

ارتعاش و نوسان در قطعه سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل ارتعاش و نوسان در پرینت سه بعدی را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن ها صحبت کنیم. که عامل اصلی این مشکلات مسائل نرم افزاری و مکانیکی است.

ارتعاش و نوسان

ارتعاش و نوسان در پرینت سه بعدی
ارتعاش و نوسان در پرینت سه بعدی

نوسان و یک الگوی موجی است که ممکن است  علت ارتعاش چاپگر یا تکان خوردن آن بر روی سطح چاپ شما باشد . به طور معمول، هنگامی که اکسترودر یک تغییر جهت ناگهانی ایجاد می کند، مانند این که نزدیک یک گوشه تیز باشد، این الگو را متوجه خواهید شد.

برای مثال، اگر شما یک مکعب 20 میلیمتری را چاپ کردید، هر بار که اکسترودر به چاپ یک وجه دیگر از مکعب تغییر مکان می کند، باید مسیرها را تغییر دهید. اینرسی این اکسترودر می تواند وقتی که این چرخش ناگهانی تغییر می کند، ایجاد می شود، که در خود چاپ قابل مشاهده است. با بررسی هر علت در لیست زیر، ما به رایج ترین روش های ارتعاش و نوسان می پردازیم.

سرعت چاپ خیلی سریع است

شایع ترین علت ارتعاش و نوسان این است که چاپگر شما در حال تلاش برای حرکت سریع است. هنگامی که چاپگر به طور ناگهانی جهت را تغییر می دهد، این حرکات سریع باعث ایجاد نیروی اضافی می شود که می تواند باعث ارتعاش های طولانی شود. اگر احساس می کنید که چاپگر شما ممکن است خیلی سریع حرکت کند، سعی کنید سرعت چاپ را کاهش دهید.

برای انجام این کار، روی «ویرایش تنظیمات فرایند» کلیک کنید و تب سرعت ها را انتخاب کنید. شما می خواهید تنظیمات “سرعت پیش فرض چاپ” و “سرعت حرکت جنبش X / Y” را تنظیم کنید. اولین مورد کنترل سرعت برای هر جابجایی است که اکسترودر به طور فعال پلاستیک را اکسترود کرده است، در حالی که مورد دوم کنترل کننده سرعت حرکات سریع است برای موقعی هیچ پلاستیکی اکسترود نشده است. برای دیدن یک اثر، ممکن است لازم باشد هر دو مورد را تنظیم کنید.

الگوی موجی در پرینت سه بعدی
الگوی موجی در پرینت سه بعدی

فریمور acceleration

سیستم عاملی که در الکترونیک چاپگر 3D شما اجرا می شود، معمولا کنترل های شتاب را برای جلوگیری از تغییرات ناگهانی جهت اجرا می کند. تنظیمات شتاب باعث می شود که چاپگر به آرامی در و با سرعت پایین حرکت کند و سپس قبل از تغییر مسیر به آرامی آن را کاهش دهد.

این قابلیت برای جلوگیری از ارتعاش و نوسان بسیار حیاتی است. اگر به راحتی می تونید با نرم افزار چاپگر خود کار کنید، می توانید حتی سعی کنید تنظیمات شتاب را کاهش دهید تا سرعت آن به تدریج تغییر کند. این می تواند به کاهش ارتعاش و نوسان حتی بیشتر کمک کند.

ارتعاشات در پرینت سه بعدی
ارتعاشات در پرینت سه بعدی

مسائل مکانیکی

اگر هیچ چیز دیگری قادر به حل مسائل ارتعاش و نوسان نباشد، ممکن است بخواهید مسائل مکانیکی را که می تواند باعث ارتعاشات بیش از حد شود، دنبال کنید. به عنوان مثال، می توان یک پیچ یا یک قطعه شکسته داشت که امکان ارتعاشات بیش از حد را فراهم می آورد.

در حالیکه عمل پرینت کردن در حال اجراست، پرینتر خود را دقیقا تماشا کنید و سعی کنید علت و منبع ارتعاشات را شناسایی کنید. ما کاربران زیادی داشتیم که در نهایت این مسائل از مشکلات چاپی خود را با رفع مشکلات مکانیکی حل کرده اند، پس ارزش آن را دارد که اگر هیچ یک از پیشنهادات بالا قادر به کمک نبود این موارد را بررسی کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.