اثر انگشت پرینترهای سه بعدی و باتری های پرینت3d

اثر انگشت پرینتر سه بعدی

اثر انگشت پرینترهای سه بعدی و باتری های پرینت3d

با یاد و نام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز سایت رایان 3d. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا در مورد باتری های جدید ساخته شده با پریتار سه بعدی و همچنین کشف الگوهایی که به نوعی برای پرینتر های سه بعدی اثر انگشت هستند، صحبت کنیم.

باتری های چاپ شده با پرینتر سه بعدی برای برخی از امکانات جالب ساخته شده اند

دستگاه های الکترونیکی به طور معمول باید با توجه به باتری های مستطیلی یا استوانه ای موجود ساخته شوند – اما چه طرح های تولیدی ممکن است در صورت امکان، امکان پذیر باشد؟ دانشمندان اخیرا باتری های 3D-چاپی را به ثبت رساندند و راه را برای باتری های عملی که می توان در هر شکل ساخت را، بنا کرد.

با استفاده از همکاران دانشگاه ایالتی تگزاس، تیمی که بنجامین ویلی و کریستوفر رییس دانشگاه دانشگاه دوک رهبری آن بودند، با استفاده از چاپگر سه بعدی ارزان قیمت، باتریهای لیتیوم یون را از پلی (اسید لاکتیک) (PLA) ساختند.

به طور معمول PLA برای چنین هدف کار نمی کند، زیرا این یک هادی یونی نیست. برای رفع این مشکل دانشمندان، هدایت الکتریکی پلیمر را با تزریق یک راه حل الکترولیتی متشکل از متیل کربنات اتیلن، پروپیلن کربنات و پرکلرات لیتیوم، افزایش دادند. علاوه بر این – به منظور افزایش بیشتر هدایت – آنها گرافن را در آند آن باطری و نانولوله های کربنی در کاتد خود، به عنوان مواد عملگر مانند گرافیت مخالف، استفاده می کنند.

باتری پا پرینت سه بعدی
باتری پا پرینت سه بعدی

تیم با موفقیت یک باتری سلولی سکه ای سه بعدی را به همراه یک باتری یکپارچه در یک دستبند مجهز به LED چاپ کرد، که اخیرا قادر به نگهپ روشن داشتن چراغ در حدود 60 ثانیه بود.
اگر چه چنین عملکردی برای استفاده عملی کافی نیست، دانشمندان اکنون روش هایی برای افزایش ظرفیت باتری را بررسی می کنند. این می تواند شامل استفاده از پشته های قابل چاپ سه بعدی به جای PLA افزایش یافته باشد.

TechPrintTracker می تواند طرح اشیاء را به چاپگرهای 3D که آنها را ساخته است، مطابقت دهد

اگرچه پرینترهای 3D قادر به تولید برخی اشیا شگفت انگیز هستند، اما آنها همچنین می توانند کالاهای تقلبی، سلاح گرم غیرقانونی و دیگر چیز های بسیار خطر ناکی را ایجاد کنند. به زودی، اگر کسی مشکوک به ساخت چنین مواردی باشد، می توان اشیاء را با چاپگر آن شخص مطابقت داد.

مدلسازی رسوبدهی Fused (FDM) پرینترهای 3D با استفاده از یک نازل که به جلو و عقب حرکت می کنند، اشیاء را تولید می کنند و یک فیلامنت پلاستیکی ذوب شده در لایه های پیوندی قرار می دهند. در هر یک از این لایه ها، چین و چروک های کوچک شناخته شده به عنوان الگوهای ان پر می شود.این ها باید عرضی دقیق و یکنواخت داشته باشند که کمتر از یک میلیمتر باشد. در حقیقت، با توجه به تغییرات بین مدل های مختلف چاپگر، اندازه نازل و سایر عوامل، معمولا 5 تا 10 درصد می شود.

اثر انگشت پرینتر سه بعدی

اثر انگشت پرینتر سه بعدی
اثر انگشت پرینتر سه بعدی

پروفسور Wenyao Xu، رهبر یک تیم از دانشگاه نیویورک در بوفالو مشخص کرد که این نواقص ها ” اثر انگشت ” را ایجاد می کنند که منحصر به فرد برای هر چاپگر سه بعدی است.برای مطالعه خود، محققان با 10 چاپگر FDM همراه با چهار چاپگر سه بعدی Stereolithography 3D شروع به کار کردند – دوم، لیزرها برای انتخاب رزین به طور انتخابی، به جای مخزن پلاستیکی از یک نازل، باقی می ماند، اما همچنان الگوهای مشخصی را در اختیار دارند. اثر انگشت هر چاپگر از اقلام چاپ شده توسط آن بدست آمد.سپس کلیه 14 پرینتر به منظور تولید کلید مورد استفاده قرار گرفتند.

هنگامی که برای تجزیه و تحلیل الگوهای پر شدن آن ها اسکن شدند، این کلید ها می تواند به چاپگر متصل شوند که با سرعت دقیق 99.8 درصد ساخته شده است. این میزان زمانی بود که آزمایش با استفاده از همان ماشین ها 10 ماه بعد از استفاده مجددا انجام شد و زمانی که کلیدها عمدا آسیب دیدند تا الگوهای آنها را خفه کنند، این میزان به 92 درصد کاهش یافت.سیستم شناسایی، به نام PrinTracker، این هفته در تورنتو در کنفرانس رایانه ماشین آلات در کامپیوتر و ارتباطات امنیتی ارائه شده است.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.